fotbollsgumman

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

Blandade tankar om VM kvalet

Av Alina - 15 oktober 2013 23:12

Om ni bifinner er i Sverige och läser detta nu skulle jag anta att ni såg på VM kval matchen mellan Sverige och Tyskland som spelas (medans jag skriver detta) på Friends arena i Stockholm, Sveriges huvudstad om ni missat den faktan.
Jag tycker personligen väldigt illa om ladslaget Tysklad (och nej jag tycker inte illa om alla lag)
Det blir ju inte bättre i och med att hela Bayern München (typ) spelar i Tysklad och att en viss Chelsea spelare vid namn Andre Schürrle spelar där, han har rört några spelare för många gånger för att jag ska tycka om honom.
Den enda spelaren som jag konstigt nog tycker om i Tysklade spelar faktiskt i Bayern München. Förstå mig inte fel, jag har inga problem med Bayern München. Men jag är otroligt förbannad eftersom dom vann allt som gick förra säsongen.

Tillbaka till Sverige vs Tysklad:
Han heter ju då Mario Götze, vilket ni kan se på min header högre upp.
Jag är helt okej med att "hata" de andra laget när någon gör mål som man absolut inte bryr sej om eller någon man ogillar. Men när någon man tycker om gör ett mål mot sitt eget ladslag i sitt eget landslag då kan jag inte ogilla. Det blir på något sätt helt "okej", som i Sverige vs Tyskland matchen när Götze gjorde 2-2, även om de är jobbigt för ens landslag och deras VM drömmar så blir det liksom okej. Hur går de till?

Sido ämne åtsidan, matchen i mellan Sverige och Tyskland då da:
Matchen började väl inte något speciellt, men efter 6 minuter blev de på något oförståligt vis mål för Svergie á la Tobias Hysen. Det kom nog som en chock till alla i hela Severige pch Tysklad. Jag trodde knappt att de var sant.
Sen var de ju spel mot ett mål i nästa 35 minuter o helt plötsligt kom passen från mitt linjen av Kim Källström till Alexander Kacaniklic, o där var fri läget framme igen.
Att Alexander Kacaniklic är en av mina personliga favoriter gjorde målet ennu mera speciellt för mej. Jag tror att alla nännsikor i världen utan TV tror dom läste fel när de helt plötsligt var 2-0 till Sverige, rankad 22 i världen i september (Tysklad rankad 3) Frågan världen ställde sig var, vad hände?

Nu låter de som om de typ händ något livs förändrande, som allt med 9/11. Men så är de ju inte, så ni inte missfattar.

I alla fall då ledde vi i ungefär 2 minuter innan Mesut Özil gjorde ett mål. Sverige hade inte förväntat sig ledninge men endå kändes de som luften gått ur hela laget när dom klev ut i andra halvlek. Dom ledde ju forfarande fast Özils mål gjorde livet hårt för Sverige.

Jag tyckte personligen att Toivonen sög och tyckte Hamren skulle bytt ut honom redan i halvlek, han skulle aldrig börjat egentligen men vem har vi annars utom skadade Elmader och avstänge Zlatan.

I början av den andra halvleken kom målet som ingen svensk önskat sig, men jag kan inte säga något dåligt om de. Darför lämmnar jag de på en gång.
Men Tysklands nummer 9 tyckte inte de var klart då utan gav sitt lag 3 fula mål. Två av dom pga grova back missar i vårt 22 plats rankade lag, men endå? Jag orkar inte.
Jag skämms så mycket över att vara svensk ibland alltså.

Jag vill även passa på att hylla Tobias Hysen, en spelare som jag tycker borde få mer en vad han fått. Han spelar i Allsvenska och kommer in där och äger ut en av världens bästa målvakter. Jag tycker han borde få speltid istället för Elmander. Många tycker om Elmader jätte mycket, men låt Hysen prova med Zlatan och se vad de kan hitta på tillsammans.

Just nu är jag otroligt upprörd, inte för att Sverige förlorade för dom spelade bra (alla förutom Toivonen och mittbackarna.) För jag menar hela Tyskland spelar väl i Bundesliga, vart spelar svenskarna?
Jag är irriterad på mittbackarna hur kunde dom låta Schrürrle göra 2 mål på deras misstag? Alla kan göra misstag. Men 2 stycken och på det sättet. Jag blir så irriterad!

Jag vill då sluta inlägget med att säga, dagens bästa = Tobias Hysens 3-4 mål! Det var så overkligt!
Jag älskar Tobias Hysen just nu, han gjorde att Sveriges insats blev mindre svag. Darför tycker jag han borde få mera tid.
En annan bra sak är även att Wayne Rooney gjorde mål för England mot Polen och skickade dom vidare direkt till Brasilien. Grattis till dom!

Aja de var allt jag hade och säga!
Ge oss nu en bra play-off motståndare så vi kommer till Brasilien i sommar!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Alina - 19 november 2013 23:03

Jag har inte skrivit på länge, jag vet men efter matcherna mot Portugal så känner jag att det är dags. Vi kan väl börja i Portugal, en match jag tyckte Sverige förlänade att vinna! Om det inte vore för Cristiano Ronaldo hade Sverige vart i VM nu. ...

Av Alina - 5 november 2013 07:29

Loggen är ointressant, jag vet. Kommer inte skriva på ett litet tag. Måste komma på hur man ska göra den mer intressant. Om ni har ett förslag, kommentera gärna. Förlåt. ...

Av Alina - 28 oktober 2013 09:17

Lördag: 13:45 Crystal Palce vs Arsenal 0-2 Selhurst Park. (Mikael Arteta 47, straff) (Oliver Giroud 87) Matchen var väldigt jämn, även om Arsenal hade bollen för de mesta. Efter 10 minut...

Av Alina - 27 oktober 2013 12:18

Lite sent jag vet men tänkte skriva lite om Champions League. TISDAGEN: Grupp E - Steua vs Basel 1-1 Arena Nationala. Grupp E - Shalke vs Chelase 0-3 Stadion Gelsenkirchen. Grupp F - Arsenal vs Dortmund 1-2 Emirates Stadium. Grupp F - Marsi...

Av Alina - 22 oktober 2013 10:10

Då tänkte jag ta upp Premier League helgen:Newcastle vs Liverpool(Yohan Cabaye 23)     (Steven Gerrard 42 straff)(Paul Dummett 56)       (Daniel sturridge 72)Allt sparkades igång 13:45 (svensk tid) med Newcastle vs Liverpool på St James' Park.Efter l...

Presentation


Hej, jag är en tjej som älskar fotboll, jag lever för fotboll. Här kommer jag skriva om mina åsikter.
* Under matcher
* Efter matcher
* Händelser
* När som helst
Kommentera gärna om ni har andra åskiter eller om ni vill att jag ska skriva om något.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards