fotbollsgumman

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2013

PL helgen (9)

Av Alina - 28 oktober 2013 09:17

Lördag:

13:45
Crystal Palce vs Arsenal 0-2 Selhurst Park.
(Mikael Arteta 47, straff)
(Oliver Giroud 87)

Matchen var väldigt jämn, även om Arsenal hade bollen för de mesta. Efter 10 minuter tvingades Arsenal till ett tidigt byte, Flamini byttes ut med skada och in kom Gnabry.
Det blev straff Arteta slog in den.
I 65 minuten drog Arteta ner Chamakha när han var påväg mot mål, enligt dommaren stoppade Arteta då mål chansen. Han fick rött kort och Arsenal blev 10 spelare på planen.
Men drygt 20 minuter senare kunde Giroud säkra Arsenals seger.
Arsenal fortsätter toppa ligan.

16:00
Aston Villa vs Everton 0-2 Villa Park.
(Romelu Lukaku 68)
(Leon Osman 81)
Liverpool vs West Bromwich 4-1 Anfield.
(Luis Suarez 15, 17, 55) (James Morrison 66, straff)
(Daniel Sturridge 77)

Manchester United vs Stoke City 3-2 Old Trafford.
(Robin van Persie 43) (Peter Crouch 4)
(Wayne Rooney 78) (Marko Arnautovic 45)
(Javier Hernandez 80)

Norwich vs Cardiff 0-0 Carrow Road.

Aston Villa vs Everton 0-2
Två sena mål (ett av dom från han som alltid gör mål) gav Everton segern.

Liverpool vs West Bromwich 4-1
I en seger med hattrick från Suarez + ennu ett mål från Sturridge, då måste de ju ända vara lycka hos alla Liverpool fans där ute. När Suarez gör hattrick istället för att bita folk.
West Bromwich fick i alla fall en straff vilket gav dom ett mål i alla fall.
Men utklassning av Liverpool.

Manchester United vs Stoke City 3-2
Matchen var otroligt jämn fast boll innehavet var på Uniteds sida. Men Peter Crouch och hans långa ben gav Stoke en fantastisk start. Det var ett konstigt mål, men bollen gick i mål och de är vad de handlar om.
I 43 minuten kunde Robin van Persie kvittera med ett fantastiskt mål (som alltid). Men de dröjde inte länge förän Stoke fick en frispark en bit utanför straffområdet Marko Arnautovic satte den rakt in i övre hörnet av målet och gav Stoke ledningen precis innan halvlek.
Javier Hernandez byttes in en tag in i andra halvlek.
United fick hörna, Robin van Persie tog han om den. Bollen hamnade på Rooneys huvud och United kvitterade igen. Det dröjde int länge förän Javier Hernandez satte in 3-2. En viktig seger för United och en tung förlust för Stoke.

Nu kommer mina frågor till David Moyse igen:

- Varför spelar Kagawa? Han spelade i Champions League, blev av med bollen, passade inte m.m Endå röstade fans fram honom till "man of the match" så är det bara jag som tycker han är kass? Han skulle blivit utbytt i Lördags, han skulle inte ens startat! Så jag undrar, varför speler han?

- De här är inte en fråga, faktist lite beröm. Han bytte aldrig in Felleini. Jag trodde han var tvungen att göra de i varje match eftersom han värkar älska han så mycket.

- Var är Vidic och Ferdinan? Det är ganska tydligt att i alla fall en av dom behövs i försvaret.

Norwich vs Cardiff 0-0
Har inget att säga om 0-0 matcher, Norwich är bättre en så!

18:30
Southampton vs Fulham 2-0 St. mary's Stadium.
(Ricky Lambert 20)
(Jay Rodriguez 42)

Två mål i första halvlek gav Southampton en säker seger, dom ligger även kvar uppe vid topen av ligan, Fulhams 4-0 vinst förra helgen visade sig inte denhär dagen.

Söndag:
14:30
Sunderland vs Newcastle 2-1 Stadium of Light.
(Steven Fletcher 5) (Mathieu Debuchy 54)
(Fabio Borini 84)

Sunderland hade inte vunnit en enda match den här säsongen, Newcastle kom med en massa självförtroende efter 2-2 matchen mot Liverpool förra helgen. Vem hade anat detta?
Jag blev jätte glad för Sunderland när Fletcher nickade in 1-0 i 5 minuten. Jag tycker synd om dom. Jag tycker dom har spelat mycket bättre en dom har fått poäng för.
Det var sådan mäktig känsla när hela publiken blev galna, Fletcher kramade om hela publiken.
Men i andra halvlek kom kvitteringen, men Sunderland gav inte upp.
Om glädjen var stor när Fletcher gjorde mål var den ennu större när Borini i 84 minuten gav Sunderland ledningen. Alla var galna.
Sunderland tog sin första seger för säsongen, med den segern tog dom sig upp från sista plats i ligan.

17:00
Chelsea vs Manchester City 2-1 Stamford Bridge.
(Andre Schürrle 33) (Sergio Agüero 49)
(Fernando Torres 90)
Tottenham vs Hull City 1-0 White Hart Lane.
(Roberto Soldado 80 straff)
Swansea vs West Ham 0-0 Liberty Stadium.


Chelsea vs Manchester City 2-1
"Match of the week"
Det här var stor möte asså, det var så taggat överallt, spelarna, publiken, kommentatorerna, allt.
Men i 33 minuten passade Torres in till Schürrle som gav Chelsea ledningen.
Det var hårda tag ute på planen folk puttades, slogs vet inte vad som gjorde men ni fattar.
I andra halvlek slog (den evigt målgörande) Agüero till med ett hårt skott från kanten rakt in i mål.
Men i slutet av matchen blev de missförstånd i City, Torres kunde ganska lätt putta in bollen i målet. Det var lite orrätvist att Chelsea vann för båda lagen spelade så sjukt bra fotboll.
Chelsea tog aig upp på andra plats i ligan och City ramlade ner en bit.
- men är Fernando Torres tillbaka i Liverpool form?

Tottenham vs Hull 1-0
När de enda målet kom på straff i 80 minuten känns matchen ganska ointressant! Men viktig seger för Tottenham.

Swansea vs West Ham 0-0
Ennu en 0-0 match.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alina - 19 november 2013 23:03

Jag har inte skrivit på länge, jag vet men efter matcherna mot Portugal så känner jag att det är dags. Vi kan väl börja i Portugal, en match jag tyckte Sverige förlänade att vinna! Om det inte vore för Cristiano Ronaldo hade Sverige vart i VM nu. ...

Av Alina - 5 november 2013 07:29

Loggen är ointressant, jag vet. Kommer inte skriva på ett litet tag. Måste komma på hur man ska göra den mer intressant. Om ni har ett förslag, kommentera gärna. Förlåt. ...

Av Alina - 27 oktober 2013 12:18

Lite sent jag vet men tänkte skriva lite om Champions League. TISDAGEN: Grupp E - Steua vs Basel 1-1 Arena Nationala. Grupp E - Shalke vs Chelase 0-3 Stadion Gelsenkirchen. Grupp F - Arsenal vs Dortmund 1-2 Emirates Stadium. Grupp F - Marsi...

Av Alina - 22 oktober 2013 10:10

Då tänkte jag ta upp Premier League helgen:Newcastle vs Liverpool(Yohan Cabaye 23)     (Steven Gerrard 42 straff)(Paul Dummett 56)       (Daniel sturridge 72)Allt sparkades igång 13:45 (svensk tid) med Newcastle vs Liverpool på St James' Park.Efter l...

Av Alina - 16 oktober 2013 16:36


Jag känner för att ge min egen åsikt på Sveriges play-off spel. Alla verkar vilja slippa Portugal, enligt mej så har dom sett rätt slut ut. De känns som om alla är kvar på semester. I och med att stjärnan som lyser starkast i Portugal heter Nani, n...

Presentation


Hej, jag är en tjej som älskar fotboll, jag lever för fotboll. Här kommer jag skriva om mina åsikter.
* Under matcher
* Efter matcher
* Händelser
* När som helst
Kommentera gärna om ni har andra åskiter eller om ni vill att jag ska skriva om något.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards