fotbollsgumman

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

Play-off

Av Alina - 16 oktober 2013 16:36

Jag känner för att ge min egen åsikt på Sveriges play-off spel.
Alla verkar vilja slippa Portugal, enligt mej så har dom sett rätt slut ut. De känns som om alla är kvar på semester.
I och med att stjärnan som lyser starkast i Portugal heter Nani, nej jag skämtade bara såklart han heter Christiano Ronaldo.
Hans jobb i sitt clubblag är ju mest att vara på rätt ställe vid rätt tillfälle, kollar inte så mycket på La liga men man läser ju att han gör en del mål.
Men eftersom att han är "den stora stjärnan" så får han ju en mycket större roll en alla andra och dom förväntar sig mer av honom en av alla andra. Det gör att han måste ta plats mera i "mitten" av planen och på något sätt även bli en spelfördelare. Det gör att han inte gör lika många mål! För han kan ju liksom inte passa bollen till sig själv.
Jag ser darför alla chanser för Sverige att slå även Portugal, man ska inte alltid lita på oddsen.

Kroatsien: är ett lag jag inte vet speciellt mycket om, men jag har hört att dom är ganska bra. Dom är även placerade på 10 plats på fifas världsranking från september. (Sverige på en 22 plats) jag har inte så mycket att tillägga om de laget.

Grekland: ärligt jag trodde Grekland var sämst. Har sett en grekisg spelare i hela mitt liv. Men det räcker ju (de vet alla svenskar). Darför finns inget mer att säga.

Ukrina: Alla verkar peka ut Ukraina som de lättaste att slå, men glöm inte att dom var 1 poäng från att vinna gruppen över självaste England. England som visserligen gjort ett extremt dåligt kval, men de är resultaten som räknas. Jag ser Ukraina som en av de tuffaste motståndarna.

Alla verkar så deppade över att Sverige inte vann mot Tyskland, de är ju såklart synd men hade vi vunnit hade vi kunnat få möta Frankrike. Jag ser Frankrike som hundra gånger bättre än Portugal, Kroatsien, Ukraina, Grekland och även Sverige. Dom hamnade i en grupp tillsammans med Spanien, vem trodde dom skulle vinna gruppen liksom?
De känns som jag är den enda som ser de som en bra förlust mot Tyskland, såklart var de surt mär vi ledde med 2-0 men när man spelar så sjukt dåligt som dom gjorde så kan man inte på något sätt stoppa ett lag som Tyskland.

Jag tror Sverige kan vinna mot vilket av dessa lag som helst, om dom verkligen tror på de och verkligen ger allt. Man kan inte släppa in 5 mål på hemmaplan!
Darför har jag ingen av dessa lag som jag håller mina tummar för.
Många tyckt en lätt motståndare hade varit Island, men alla verkar så lyckliga över att ha kommit till play-off så antingen så blir dom oslagbara mot vilket av dessa lag som helst eller så är dom nöjda såhär (vilket dom borde). Men endå jag ville inte bo i de landet som krossade Island VM drömmar.

Det var allt för nuet
Kollar man på statestik så ska vi ju vinna över Ukraina, något vi gjorde i en vänkapsmatch. Men jag tror på Ukraina och tror dom kan bli svåra och ta.

Fifas världs ranking visar Kroatsien 10 plats, Portugal 11, Grekland 12, Sverige 22 och Ukraina 26
Men då håller vi i tanken att Portugal ställdes mot Israel den 11/10 och spelade 1-1 hur bra var de då?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alina - 19 november 2013 23:03

Jag har inte skrivit på länge, jag vet men efter matcherna mot Portugal så känner jag att det är dags. Vi kan väl börja i Portugal, en match jag tyckte Sverige förlänade att vinna! Om det inte vore för Cristiano Ronaldo hade Sverige vart i VM nu. ...

Av Alina - 5 november 2013 07:29

Loggen är ointressant, jag vet. Kommer inte skriva på ett litet tag. Måste komma på hur man ska göra den mer intressant. Om ni har ett förslag, kommentera gärna. Förlåt. ...

Av Alina - 28 oktober 2013 09:17

Lördag: 13:45 Crystal Palce vs Arsenal 0-2 Selhurst Park. (Mikael Arteta 47, straff) (Oliver Giroud 87) Matchen var väldigt jämn, även om Arsenal hade bollen för de mesta. Efter 10 minut...

Av Alina - 27 oktober 2013 12:18

Lite sent jag vet men tänkte skriva lite om Champions League. TISDAGEN: Grupp E - Steua vs Basel 1-1 Arena Nationala. Grupp E - Shalke vs Chelase 0-3 Stadion Gelsenkirchen. Grupp F - Arsenal vs Dortmund 1-2 Emirates Stadium. Grupp F - Marsi...

Av Alina - 22 oktober 2013 10:10

Då tänkte jag ta upp Premier League helgen:Newcastle vs Liverpool(Yohan Cabaye 23)     (Steven Gerrard 42 straff)(Paul Dummett 56)       (Daniel sturridge 72)Allt sparkades igång 13:45 (svensk tid) med Newcastle vs Liverpool på St James' Park.Efter l...

Presentation


Hej, jag är en tjej som älskar fotboll, jag lever för fotboll. Här kommer jag skriva om mina åsikter.
* Under matcher
* Efter matcher
* Händelser
* När som helst
Kommentera gärna om ni har andra åskiter eller om ni vill att jag ska skriva om något.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards