fotbollsgumman

Alla inlägg den 19 november 2013

Av Alina - 19 november 2013 23:03

Jag har inte skrivit på länge, jag vet men efter matcherna mot Portugal så känner jag att det är dags.

Vi kan väl börja i Portugal, en match jag tyckte Sverige förlänade att vinna! Om det inte vore för Cristiano Ronaldo hade Sverige vart i VM nu.
Sverige är väl det sista landet som ska säga att en person gör allt för sitt lag men Ronaldos hela attityd stör mig något otroligt!
Alla tjatar om att han är en fantastisk fotbolls spelare, mina damer och herrar det kallas TUR, jag kan även förklara det som DUKTIGA LAGKOMPISAR. Jag säger inte att Ronaldo är dålig, jag säger att alla i hans sits skulle lyckas med målen han gjorde mot Sverige i alla fall idag.
Ronaldo är som en stor bäbis, han grinar för minsta lilla skråma.
Portugal kanske inte har det mest kända laget som finns, men dom är bättre än man tror, men det är väl inte så svårt när man bara passar bollen till Ronaldo och han springer.


Alla säger att Ronaldo är en av världens bästa spelare, vad vet jag?
Jag ska ge min åsikt.
Det hat dom senaste åren handlat om Ronaldo och Messi, två helt olika spelare. Messi är typen som kan göra fantastiska passningar, fantastiska mål, spela underhållande.
Ronaldo gör bara målen, han är snabb och de tjänar han på. Fast hela sporten handlar ju om mål så jag har väl fel, Ronaldo är världens bästa fotbolls spelare.
Jag är inget proffs så varför försöker jag ens säga något, jag behöver bara få allt ur mig.

Helst av allt vill jag gråta, jag skäms för Sverige. Vad ska alla tänka om oss nu? Kanske lite överdrivet men jag lever för fotbollen. Det finns många där ute som gör det.

Jag tycker bara Ronaldo vill ha uppmärksamhet. Han kan ta sina magrutor och aldrig röra Sverige igen!!

Jag har tänkt, kanske denna blogg ska handla mer om olika spelare än olika matcher? Är inte så bra på att skriva om detta som ni kanske märker. Men skriva skit om spelare det är vad jag kan.
Det skulle betyda allt för mig om ni kan berätta vad ni tycker om vad jag har skrivit.
Hoppas inte Ronaldo känner sig för ledsen eftersom jag dissat han totalt...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, jag är en tjej som älskar fotboll, jag lever för fotboll. Här kommer jag skriva om mina åsikter.
* Under matcher
* Efter matcher
* Händelser
* När som helst
Kommentera gärna om ni har andra åskiter eller om ni vill att jag ska skriva om något.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards